St Galla

Gå på opdagelse i en verden af kunst og kultur Velkommen til

St. Galla glaskunst, Strandvejen 119, 4200 Slagelse Lørdag den 25. maj 2019.

Vi mødes kl. 10.00 på P-pladsen ved kulturhuset i Stenløse. Kørsel i private biler, pris efter aftale.

Betaling: Medlem 100 kr. Gæst 125 kr. Indbetaling på bankkonto 5339 244489.

Forventet ankomst til St. Galla kl. 11.15, hvor der er rundvisning af glaskunstner Bran-ka Lugonja i ca. 1½ time. Derefter er der frokost og kaffe, spadseretur i gårdens have og kunstgalleri.

Frokost til en pris af: Sandwich 60 kr., 1 glas vin 35 kr., øl 25 kr., kaffe + kage 45 kr.

Evt. oplevelser på vejen hjem efter eget ønske f.eks. Trellebor, Slagelse Kunst Galleri, Sorø Museum

Branka Lugonja er fra det tidligere Jugoslavien. Hun har været bosat i Danmark siden 1993, og fra 2007 på en nedlagt gård ved Slagelse. Branka Lugonja har arbejdet med glas siden 1996, og udfordrer sig selv og glassets væsen ved at lege med former, farver, materialer og udvikler nye idéer, metoder og brugsfunktioner. Hun eksperimenterer og tilegner sig ny viden for at ud-vikle sin håndværksmæssige kunnen sammen med den kreative og kunstneriske proces. Inspi-rationen finder hun specielt i menneskets livsfaser og legeme, som analyseres og kommer til udtryk i ansigter, kroppe og symboler.

Flere oplysninger om St. Galla på hjemmesiden: stgalla.dk